با اعلام گوگل در سال هاي اخير كه سرعت صفحه يك عامل كليدي در رتبه بندي نتايج جستجو است ، بيش از هر زمان ديگري بر بهينه سازي عملكرد وب سايت تأكيد شده است. چندين ابزار آنلاين وجود دارد كه مي توانيد از آنها براي افزايش عملكرد مطلوب وب سايت خود استفاده كنيد. هريك هزينه و قابليت هاي متفاوتي دارند. در اينجا ، ما GTMetrix و اينكه چگونه مي تواند به تجارت شما كمك كند را بررسي مي كنيم.
بنابراين ، GTMetrix چيست؟ خوب ، اين يك ابزار تجزيه و تحليل عملكرد وب سايت است ، ايجاد شده توسط GT.net ، كه در فضاي ديجيتال به دليل ابزار نظارت بر سرعت ، Pingdom شناخته شده اند. هدف اصلي GTMetrix تجزيه و تحليل عملكرد وب سايت شما و ارائه ليستي از توصيه هاي قابل اجرا براي بهبود آن است.
هنگام شروع كار با GTMetrix ، نام دامنه خود را در وب سايت آنها وارد كنيد و اجازه دهيد جادوي خود را انجام دهند. پس از يك زمان كوتاه تجزيه و تحليل ، يك گزارش عملكرد با نمره سرعت صفحه در سطح بالا ، زمان بارگذاري و اندازه كلي صفحه به شما ارائه مي شود. همچنين چندين توصيه سرعت صفحه در مورد نحوه بهبود شما در اختيار ما قرار گرفته است.
KPI هاي سطح بالا براي تجزيه و تحليل روندها عالي هستند ، اما براي درك نحوه بهينه سازي وب سايت خود ، بياييد به جزئيات بيشتري بپردازيم.
سرعت صفحه KPI
يكي از جاذبه هاي اصلي GTMetrix توانايي دسترسي سريع و آسان به شاخص هاي كليدي عملكرد است. پس از اتمام تجزيه و تحليل ، زمان بارگذاري كامل در اختيار ما قرار مي گيرد ، بنابراين مي توانيم مدت زمان بارگيري وب سايت را در چند ثانيه مشاهده كنيم. همچنين اندازه كل صفحه به ما داده مي شود ، بنابراين مي توانيم اندازه كامل صفحه را در MB اندازه گيري كنيم. در نهايت ، در درخواست ها ، تعداد كل دارايي هايي كه وب سايت در هر زمان معين استفاده مي كند به ما داده مي شود. با ارائه اين اطلاعات مفيد به ما ، مي توانيم از GTMetrix براي درك كامل عملكرد وب سايت خود استفاده كنيم.
يكي از KPI هاي موجود در GTMetrix امتياز Speed Speed است كه به صورت درصد ارائه شده و از A تا F درجه بندي مي شود. در تفكيك ، ما ليستي جامع از بيش از 25 معيار را دريافت مي كنيم كه بر سرعت صفحه تأثير مي گذارد. براي هر معيار ، نمره اي از عملكرد خوب هر يك به ما داده مي شود. با استفاده از بهينه سازي تصوير به عنوان مثال ، مي توانيم روي ليست آكاردئون كليك كنيم تا توصيه ها را با جزئيات بيشتري مشاهده كنيد. ليستي از هر تصويري كه در صفحه استفاده مي شود و توصيه اي براي ميزان فشرده سازي هر تصوير به ما داده مي شود. در ادامه با مثال بهينه سازي تصوير ، GTMetrix جزئياتي در مورد نوع خاص فشرده سازي تصوير كه بايد استفاده شود و همچنين ايجاد تصاوير جديد و فشرده براي استفاده در وب سايت شما ارائه مي دهد.
علاوه بر اين ، به هر متريك اولويت داده مي شود ، از پايين به بالا ، بنابراين ما مي توانيم مهمترين اقداماتي را كه بايد اولويت بندي شوند مشاهده كنيم. هر معيار طبقه بندي شده است به طوري كه ما مي توانيم كارهاي مشابه را با هم گروه بندي كنيم و ببينيم آيا مسائل مربوط به عملكرد مربوط به مناطق خاصي است. اگر تجزيه و تحليل نشان دهد كه چندين موضوع از يك منطقه آمده است ، اين مي تواند هنگام ارزيابي عملكرد وب سايت شما مفيد باشد. دسته هاي رايج شامل محتوا ، CSS/JS ، تصاوير و سرور است.
Google Page Speed Insights (PSI) سرويس مشابهي را ارائه مي دهد و اغلب مي تواند با GTMetrix اشتباه گرفته شود. چند تفاوت ظريف بين اين دو وجود دارد ؛ به عنوان مثال ، GTMetrix داراي 7 سرور تست منطقه اي است ، در حالي كه PSI Geolocated است ، به اين معني كه نتايج آزمايش بر اساس موقعيت فعلي كاربر است. GTMetrix بر اساس كتابخانه منبع صفحه اصلي Google Speed منبع باز است. از آن زمان ، گوگل چندين تغيير در الگوريتم امتيازدهي ايجاد كرد و نسخه منبع باز را به روز نكرد. در نتيجه ، ما نبايد نتايج هر دو ابزار را مقايسه كنيم و علت تفاوت آنها را مورد سوال قرار دهيم. در نهايت ، GTMetrix هنگام انجام آزمايش مرورگر از مرورگرهاي واقعي استفاده مي كند ، در حالي كه PSI از مرورگرهاي شبيه سازي شده استفاده مي كند. در نتيجه ، شبيه سازها اغلب موتورهاي پيچيده و قديمي هستند ، به اين معني كه مرورگرهاي واقعي نشانه بهتري از عملكرد وب سايت شما ارائه مي دهند.